METODY WALKI Z CHOROBĄ,  MOJA WALKA-DZIENNIK

ACH TE PORANKI :/ jak wstawać z depresją?

U mnie poranki są zdecydowanie najcięższe. Przeglądnęłam net okazuje się że nie tylko u mnie…..

Jak tu wstać? Gdy kompletnie nie ma siły i motywacji? Mnie z łóżka wyciągają obowiązki .Trzeba przecież zawieść małego do przedszkola.

Ale jest to pożal się Bożę przykry obowiązek. Mój mąż ma dość już mojego wstawania oraz porannego nastroju .Rozumie że mam depresje ale ma dość……………

Zdecydowanie muszę coś z tym zrobić!!!

Przeszukałam internet w poszukiwaniu złotych rad które w przypadku depresji wydają się komiczne.

Ale ok najpierw je przytoczę wybiorę coś dla siebie i do dzieła będę sprawdzać skuteczność. A więc:

Lista na dobry poranek dla ,,zdrowych ,, ludzi w zestawieniu z moją depresją

1.Włącz muzykę

– – hmm ok. Spróbuję. Nastawię budzik z nowszym weselszym kawałkiem

2.Zmień swoje nastawienie

– Jeśli spojrzysz na każdy poranek jak na coś pełnego możliwości, a nie przykrą konieczność, świat stanie przed tobą otworem. :/ no to raczej odpada . No bo jak?

3.Niech sen będzie twoim priorytetem

Jeśli wyśpisz się wystarczająco w nocy, poranne wstawanie nie będzie tak uciążliwe. heh .Wyspana to ja bardzo chciałabym być. Niestety jest to niemożliwe. Jedne osoby w depresji nie mogą spać natomiast ja śpię ale mam mnóstwo snów(takich pełno metrażowych filmów) po których budzę się wyczerpana. Także rada odpada.

4.Wstań wcześniej

Poranek nie musi polegać na spieszeniu się i spóźnianiu każdego dnia –  stres i niepokój nie wpłyną dobrze na twój humor. Ehh .Mój mąż wstaje czasem na 6 rano musiałbym wstać o 5. rano żeby się pozbierać przed jego obudzeniem. To robić próbowałam, wiele razy ale poranne zmęczenie nie daje rano wstać. No cóż…….

5.Wypij szklankę wody

To wydaje się dosyć sensowne obudzić oragnizm w inny sposób niż siłowanie się z umysłem . Przyjmuje 🙂

6.Zjedz zdrowe śniadanie

Dla mnie to już jest kolejny krok łatwiejszy niż pierwszy i raczej ,,niestety ,, nie mam problemów z jedzeniem 😛

7.Weź prysznic

Brrrr. Zimno. Chwilowo poza możliwościami . Zdecydowanie nie czuje się na silach rano kąpać.

8. Rozruszaj się

To ewentualnie mogę spróbować :). Kilka rozciągnięć , przysiadów nie wydaje się być trudne .Zobaczymy

9.Przygotowane dzień wcześniej ubrania i torba

Całkiem spoko bo na razie moja wizja porannego dres-kodu kończy się jednak na dresie 😛 Przyjmuję

10. Poranna lektura

Hmm. Może jakieś cytaty pokrzepiające? Nie wiem czy to możliwe zobaczymy.

11.Poranna rozmowa z dziećmi

hehe. W moim przypadku to jest rozbrajające . Bo czasem jest ok a czasem w domu sajgon:P . Wielkie pretensje -Czemu to na śniadanie a nie tamto? .Skarżenie -ten nie umył zębów a tamten jeszcze leży. Wieczne dyskusje -nie ubiorę czapki bo mi jest ciepło mimo że na zewnątrz 5 stopni…Sielanka 😀 Także ten podpunkt mnie mocno rozbawił

Ok a więc z 11 punktów wybrałam 5. Jest nieźle. Zobaczymy jak mi pójdzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *